El meu recorregut per/amb Strindberg

Jean-Pierre Sarrazac

Resum

Aquesta comunicació repassa les etapes que Jean-Pierre Sarrazac ha tingut en relació amb August Strindberg des del 1983 fins al 2018, en les seves aportacions com a director d’escena, dramaturg, assagista i autor dramàtic. Aquest repàs dibuixa un itinerari que permet copsar les múltiples aportacions de l’autor suec i la seva capacitat d’influir en el teatre contemporani.

Paraules clau

Strindberg, teatre íntim, Harriet Bosse, pulsió rapsòdica, Supranaturalisme

Text complet:

PDF PDF (ENG)

Referències


Ballet-Baz, Pierre; Sarrazac, Jean-Pierre. «Strindberg» (número especial presentat pels Tallers de Formació i de Recerca de la Comédie de Caen). Théâtre/public. (Montreuil: Éditions Théâtrales), núm. 73 (gener-febrer 1987).

Sarrazac, Jean-Pierre. Théâtres intimes. Arles: Actes Sud, 1989. (Le temps du théâtre)

Sarrazac, Jean-Pierre. Théâtres du moi, théâtres du monde. Rouen: Editions Médianes, 1995

Sarrazac, Jean-Pierre. Poétique du drame moderne: 1880-2010: De Henrik Ibsen à Bernard-Marie Koltès. París: Editions du Seuil, 2012. (Poétique)

Sarrazac, Jean-Pierre. Strindberg, L’Impersonnel. París: L’Arche, 2018

Sarrazac, Jean-Pierre. Harriet. Pròleg de François Regnault. Montreuil: Éditions théâtrales, 1992

Sarrazac, Jean-Pierre. La Fugitive. Pròleg de Jean-Loup Rivière. Rouen: Éditions Médianes,1996

Strinberg, August. Le Songe. Traducció de Marthe Segrestin. París: L’Arche, 2006




Copyright (c) 2020 Jean-Pierre Sarrazac

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

e-ISSN: 2385-362X | ISSN: 0212-3819