Comptarem amb la participació de Jean-Pierre Sarrazac, estudiós de l'obra de l'autor suec (que fa poc ha publicat el seu inestimable estudi Strindberg, L'Impersonnel) i també amb la de Jonathan Châtel, que va presentar fa tres anys la seva aclamada adaptació del Camí de Damasc al Festival d'Avinyó. Participarà, així mateix Anna Pettersson, directora del Teatre Íntim d'Estocolm (el teatre de Strindberg recuperat), que avui en dia té el repte de rellegir, reinterpretar i tornar a escenificar el teatre de l'autor. Podrem conèixer els resultats dels treballs d’Imma Merino, qui ens donarà a conèixer l’influx de Strindberg sobre Ingmar Bergman i l’art cinematogràfic, Teresa Rosell, amb una conferència centrada a La sonata dels espectres, com a obra trencadora i precursora d’una nova dramatúrgia contemporània i Carolina Moreno, autora de referència en la traducció al català de l’obra Strindberg. D’altra banda, a la taula rodona «Escenificar Strindberg», les directores d’escena Teresa Vilardell i Claudia Faci, els directors Pau Carrió, Jordi Casanovas i Raimon Molins així com l’escenògraf Alfons Flores, donaran al conèixer la seva experiència a l’hora de posar en escena d’obres de Strindberg. En el marc de la jornada s’inclou, així mateix, la lectura dramatitzada (dirigida per Teresa Vilardell) del Memoràndum adreçat als membres del Teatre Íntim, a partir del text redactat per Strindberg l’any 1908 i de la correspondència entre l’autor i el seu col·lega i deixeble August Falck. Més informació i programa de la jornada aquí. |