(Des)armant una genealogia: «Top Girls» i la crítica del progrés

David Aguilar-Sanjosé

Resum

Aquest estudi provarà d’acostar-se a l’obra Top Girls, de Caryl Churchill, per examinar com, a partir d’estratègies dramatúrgiques, s’efectua una esmena de la noció de progrés que constitueix la base del relat d’emancipació capitalista del qual participa cert feminisme liberal o burgès. Es pararà atenció, sobretot, a les conseqüències que els pressupòsits d’aquesta noció tenen a l’hora de traçar una genealogia, així com en els elements que l’autora posa en circulació per fer patent les problemàtiques d’aquest model i les contradiccions que el sustenten. Finalment, l’estudi pretén mostrar com es pot exercir una crítica política des de l’àmbit de les innovacions formals, posant de manifest el lligam indissoluble que s’estableix entre ètica i estètica.

Paraules clau

«Top Girls», progrés, genealogia, Brecht, Szondi, experiència

Text complet:

PDF CAT PDF ENG (ENG)


Copyright (c) 2021 David Aguilar Sanjosé

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons

e-ISSN: 2385-362X | ISSN: 0212-3819